Art Océanien - Art Tribal - Art Premier - Galerie Franck Marcelin

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Grande figure à crochets garra  - ref : 2133
Bois sculpté
Hauteur : 1.28m
Monts Hunstein
Population Bahinemo
Papouasie Nouvelle Guinée

Provenance :
- Wolfs Gallery, Cleveland
- Collection Ann & Norman Roulet, Cleveland
- Gray’s Auctioneers, Cleveland, USA. 6 Novembre 2014, lot 67
- Collection privée Chicago, USA
- Michael Hamson , Palos Verde, USA (MHF-347)
- Collection privée, Canada

Garra (ge’rä) est le mot employé par le peuple bahinemo.
Ces figures à crochets étaient suspendues dans la Maison des hommes avec d’autres objets de culte. Lors des cérémonies d’initiation, elles étaient tenues entre les jambes du danseur.
Selon Douglas Newton (Crocodile and Cassowary. Religious Art of the Upper Sepik River, New Guinea, Metropolitan Museum of Art, New York, 1971), les garra sont identifiés tant aux esprits de la brousse qu’aux hommes âgés du clan, seuls autorisés à consommer la chair des calaos – symbolisés par les crochets - qui nichent dans les endroits où vivent les esprits.

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Large figure with hooks garra  - ref : 2133
Carved wood
Height : 1.28m
Hunstein Mountains
Bahinemo population
Papua New Guinea

Provenance :
- Wolfs Gallery, Cleveland
- Ann & Norman Roulet Collection, Cleveland
- Gray's Auctioneers, Cleveland, USA. November 6. 2014 lot 67
- Private collection Chicago, USA
- Michael Hamson , Palos Verde, USA (MHF-347)
- Private collection, Canada

Garra (ge’rä) is the word used by te Bahinemo people. This figures with hooks were hung in the Men's House along with other objects of worship.
During initiation ceremonies, they were held between the dancer's legs.
according to Douglas Newton (Crocodile and Cassowary. Religious Art of the Upper Sepik River, New Guinea, Metropolitan Museum of Art, New York, 1971), garra figures are identified with both the bush spirits and the elderly men of the clan, the only ones authorized to consume the flesh of hornbills - symbolized by the hooks - which nest in the places where the spirits live.

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